Vill du beställa?

tisdag 24 juni 2014

Skål för vinnaren!

Ni minns mitt bidrag till körens 30-årsjubileum? Det slutade faktiskt inte riktigt där. Som biljettansvarig i nämnda kör utlyste jag en intern biljettsäljartävling och blev således den som också skulle hitta på ett lämpligt pris till vinnaren. Blicken och tanken föll på resterna av det garn som jag använt till alla virkade flugor och blommor. Kunde man inte hitta på något skoj med dem?

Skål!

Jo, det kunde man. Det bidde en skål. Först virkade jag sju separata blommor enligt en beskrivning som jag hittade i mina gömmor. Sedan sydde jag ihop dem, doppade alltsammans i tapetklister och lade det på en upp- och nedvänd skål. Efter ett par dagar hade klistret torkat och blomsterskålen var ett faktum.


Så återstod frågan vad jag skulle fylla skålen med. Godis var min första tanke, men med tanke på läckorna i skålen kunde jag inte gärna hälla karameller direkt i. Förtjusningen var total när jag vid godishyllorna noterade att till och med en känd godisgrossist uppmärksammat vår 30-årsdag, och detta med ungefär samma färger som jag använt!


Vinnaren i biljettsäljartävlingen blev körens nytillskott Sara, som lyckats kränga hela 18 biljetter. Skål för Sara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar