Vill du beställa?

fredag 25 oktober 2013

Dukat för hösttröst


En anonym privatperson donerade i somras en massa bomullsgarn till arbetsterapin på det sjukhus där jag just då var inlagd. Kruxet var bara att arbetsterapin inte längre existerade; den var nedlagd sedan flera år. Det fina var att den arbetsterapeut som fortfarande var verksam i huset kände till mig och mitt skapande. Jag fick välja och vraka från en hel banankartong full av fina nystan. 

Det första alstret blev den här duken. Jag ville virka någonting höstigt och färgsprakande till den annars så typiskt sjukhusneutrala miljön. När jag sedan skrevs ut gav jag duken till avdelningen, som tack för vården, som tack för garnet och i bästa fall som en lite uppmuntrande färgklick för kommande patienter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar