Vill du beställa?

fredag 29 mars 2013

Ystra systrar


Det här, gott folk, är Isadora. Hon går i sexan och är en cool och världsvan storasyster till Lisa, som går i ettan.

Lisa bland pelargonerna.
Fast egentligen var det faktiskt Lisa som först kom till världen. Så här:

I höstas beställde min vän Anna en virkad figur till dottern Malvas sjuårsdag. Födelsedagspresenten fick ett mycket kärleksfullt mottagande och döptes relativt omgående till Lisa.

Till jul önskade sig Malva en kompis till Lisa; en figur i samma stil men inte exakt likadan och gärna i rosa och blått. Så föddes Isadora.

En helt vanlig lördagskväll hos mig.
Eftersom jag inte hade Lisa hos mig trodde jag mig virka en docka i ungefär samma storlek. Där bedrog jag mig rätt så rejält – kolla bilden nedan – men även denna figur togs emot med öppna armar, utsågs till storasyster och fick namnet Isadora.

Enligt rapport lever systrarna nu lyckliga sida vid sida och har till och med fått armband med sina namn specialtillverkade av Malva. Jag blir så otroligt glad när mina mjukvaror möts av en sådan omsorg, när de liksom hittar hem och dessutom väcker inspiration och kreativitet även hos mottagaren.

Malva med Lisa och Isadora.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar