Vill du beställa?

tisdag 5 mars 2013

För den som går på knäna


När favoritjeansen går sönder och det finns garnsnuttar i närheten kan vad som helst hända. Här har jag lappat ett knä genom att först tråckla ihop revan med vanlig sytråd och sedan sy fast tre små "african flowers".

Jag såg det hela som ett experiment eftersom det lilla hålet på jeansen blev en akut expanderande reva ungefär samtidigt som jag höll på att lära mig virka dessa sexkantiga varianter av den klassiska mormorsrutan. Beskrivningen hittade jag i boken "Garnnystan och tygtravar" av Sania Hedengren och Susanna Zacke.

Enda kruxet är att byxorna redan behöver lagas på fler ställen, och alla ställen är inte så lappvänliga. Egentligen har väl jeansen kanske gjort sitt, men jag har svårt att erkänna det. Så jag spelar cool så länge.

2 kommentarer:

  1. Gott att se dig här igen Lina...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, fina du! Av alla vackra garner som jag fick av dig håller jag på att göra en stor African Flower-kreation. Så du finns med mig i mitt virkande mest hela tiden. :-)

      Radera