Vill du beställa?

måndag 18 juli 2011

Hästkrafter på export


Trumvirvlar och fanfarer! Mina dalahästar är på väg till Kanada!

Som jag nämnde i ett tidigare inlägg har jag på sistone pysslat med ett riktigt hedersuppdrag - att virka två dalahästar till de kanadensiska utbytesstudenterna Robyn och Kristen. Bakom beställningen och idén stod utbytesfamiljens mormor, som vid avskedsfesten idag ville ge dem någonting minnesvärt och speciellt från året i Sverige. Och speciellt - jo, det blev det allt.

Jag hade aldrig virkat något liknande tidigare och lyckades inte heller hitta någon beskrivning, men blev så... eh, sporrad av uppdraget att jag bestämde mig för att pröva mig fram och tygla min frust-ration. Det tog sin tid och krävde en rejäl portion envishet, men nog blev det ganska fint till slut?

Fin fåle fordrar foder. Och lavendel är mums för dalahästar.
  
... fast lobelia är helt okej, det också.
 
Hej kompis! Du är ny här va?

Parhästar som har lite svårt att tygla sin förtjusning.


//Hovreportern



11 kommentarer:

  1. vilken rolig idé! snygga blev de också! :)

    SvaraRadera
  2. Tack, Anna! Ska kolla in din blogg vid tillfälle, den verkar spännande :)

    SvaraRadera
  3. åhh så fina! Skulle man kunna få köpa ditt mönster kanske? mvh Anja

    SvaraRadera
  4. Vad kul att du gillar dem, Anja! Jag tror att jag har kvar mina anteckningar, så jag kan säkert fixa ett mönster till dig. Mejla mig på hej@linaliman.se, så löser vi det.

    SvaraRadera
  5. De är ju klockrena! Undrar om man kan få köpa mönstret på dem. Hälsningar Rosie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Rosie! Mönstret delar jag gärna med mig av. Mejla till mig på hej@linaliman.se, så fixar vi det.

      Radera
  6. Hejsan, hittade din sida för jag letar som bara den efter mönster på dalahästar. Finns ditt mönster möjligen till salu? Mvh Lisen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lisen! Javisst går det bra. Mejla mig på hej@linaliman.se för mer info.

      Radera
  7. Underbara Lina, vilka underbara hästar!

    SvaraRadera
  8. Hej! Vilka fina hästar! Kan jag få köpa mönster? /Bestemor.

    SvaraRadera